בלוג

חזרה

כיצד לשמור על כושר הגלישה באימוני שחייה?

כיצד לשמור על כושר הגלישה באימוני שחייה?

גלישה, בדומה לענפי ספורט אחרים, דורשת אימון מתמיד ומורכבת מאלמנטים רבים: החל מיכולת שמירה על שיווי משקל, סיבולת לב-ריאה וגמישות, וכלה במיומנות שחייה ברמה גבוהה ושליטה בהתמצאות שלנו במים.

בנוסף לגלישה, קיים מערך מגוון של אימונים עליהם מקפיד כל גולש שרוצה לשמור על כושר ולשפר את יכולותיו. לעיתים קרובות, מחנות גלישה מציעים לוח זמנים מסודר המדמה שגרת אימונים של גולש המקפיד להשקיע במיומנויות שלו. כמו כן, כאשר נבחר בית ספר לגלישה כדי שיביא אותנו לשיפור משמעותי ביכולות, נקפיד לבדוק אם מוצעות בו מגוון פעילויות המשלימות את אימון הגלישה עצמו, בנוסף לשיעורי הגלישה.

אימוני שחיה

גלישה היא ספורט ימי, והמיומנות החשובה ביותר היא כושר שחיה. כך, בין אם זו בריכת שחיה ובין אם זה הים - חשוב להקפיד על שגרת אימוני שחיה לכל אורך השנה. בריכות שחיה רבות מצוידות במערך מאמנים מקצועי ואיכותי, ומציעות מגוון קורסים ושיעורים לשיפור סגנונות השחייה. לרוב, תכנון בריכות שחייה ציבוריות נעשה בהתאם לצורכי הקהילה, ולכן בריכות רבות בארץ הן באורך 25 מטרים זאת לעומת תכנון בריכות שחייה ביתיות שבד"כ אורכן וגודלן קטן יותר. זהו לא האורך האידיאלי לאימונים בסדר גודל מקצועי המתקיימים בבריכות אולימפיות שאורכן 50 מטרים, אך בסופו של דבר העיקר שיש מסלול שחיה מסודר לשחות בו.

חתירה - להישגים

סגנון השחייה החשוב ביותר עבור גולשים הוא סגנון החתירה. איכות סגנון החתירה שלנו משפיעה באופן ישיר ומשמעותי על איכות הגלישה. כדי לשמור על כושר ואף להשתפר בגלישה, מומלץ לשפר את סגנון החתירה ולשלב באימונים תרגילי סגנון ייעודיים. כשאפשר, מומלץ להוסיף אימון חתירה בים עם הגלשן.

תכנון אימוני השחייה

אם יש לכם מאמן גלישה, תמיד כדאי להתייעץ איתו בנוגע לבניית מערך האימון בהתאם לצרכים שלכם. זכרו שאימון שחיה אפקטיבי יתחיל תמיד בחימום. לאחר מכן, מומלץ לעבוד באינטרוולים ולהשקיע באימוני ספרינט כדי לשפר כמה שיותר את מיומנות החתירה המהירה בזמן קצר. אם יש לכם אפשרות, מומלץ לקבל תכנית אימונים מקצועית ממאמן שחיה בעל ניסיון עם אימונים משלימים לגלישה.

אימוני כוח מחוץ לבריכה

חלק גדול מהאימונים הוא במים, אך קיימים סוגי אימונים נוספים המתקיימים מחוץ למים בעלי חשיבות גדולה לא פחות. אימוני כוח הם חלק חשוב משגרת האימונים של כל גולש. מומלץ להתייעץ עם מאמן הגלישה בנוגע לשרירים שדורשים חיזוק נקודתי, אך באופן כללי נרצה לחזק בעיקר את השרירים האחראים על אפקטיביות סגנון החתירה ועל השרירים האחראים על היציבה ובפרט שרירי הליבה.

גמישות ומתיחות

לעיתים קרובות הגוף שלנו נוקשה ומתוח מסיבות כאלו ואחרות. עם זאת, בגלישה חשוב מאוד לשמור על גמישות ועל אפשרות להתכופף בקלות תוך שמירה על שיווי משקל ויציבה נכונה ונוחה. לכן, בנוסף להתמדה בתרגילי גמישות, נקפיד תמיד לעשות חימום לפני כל אימון ושחרור מיד לאחר האימון.

אהבתם את הכתבה? בא לכם ללמוד לגלוש? צרו קשר והחלום שלכם יכול להתגשם
 

תגובות פייסבוק