גלישת גלים כדרך חיים

כל גולש וגולשת יכולים להעיד כי גלישה קצרה בים יכולה להפוך יום רע למושלם, האדרנלין שזורם בגוף בזמן הגלישה יחד עם חווית השחייה במי הים הקרירים ותחושת הסיפוק הגדולה אחרי שתפסת את הגל המושלם, אלו תחושות שקשה להעביר במילים, את התחושות האלו זר לא יבין. מרבית הגולשים ברחבי העולם הינם גולשים חובבנים אשר מתעסקים בגלישת גלים לצורך הנאתם האישית ומגיעים בתדירות של פעמיים או שלוש בשבוע לים על מנת לרכב על הגלים. בתחום גלישת הגלים אלמנטים פיזיים קשיים והגולש הממוצע עשוי למצוא את עצמו מתמודד במצבים המצריכים ממנו לעמוד מול אתגרים לא פשוטים שמעמידים למבחן את יכולותיו הפיזיות והמנטליות כאחד. על מנת לעמוד באתגרים הפיזיים אשר צפויים להתרחש בעת הגלישה, על הגולש להיות בעל שליטה על הגוף שלו, לחזק את סיבולת הלב ריאה, לדעת לשמור על יציבות, איזון וכמובן לשלוט בשחייה. לגלישת גלים כספורט אתגרי יתרונות רבים המשפיעים באופן ישיר על תחומים שונים בחיים, הצלחה בספורט הגלישה תשפר את יכולת הריכוז של הגולש, תעניק לו תחושת מסוגלות עצמית, תתרום להתפתחות שרירי הליבה ומעל הכל תעניק לו הנאה צרופה.      כל גולש חובבן או מקצועי צריך לדעת ששמירה על אורח חיים בריא הכרחית על מנת לצלוח את כל האתגרים אשר הים מציב בפניו. בין אם אתם מתעסקים בגלישה כמקצוע או בין אם כתחביב אלו הם הדברים שחשוב שתקפידו עליהם.


שמירה על כושר גופני

ספורט אתגרי בכלל וגלישת גלים בפרט מצריכים הן מהמקצוענים והן מהחובבים לשמור על כושר גופני גבוהה, פעילות ספורטיבית יומיומית הינה חיונית והכרחית על מנת לשפר את הביצועים ולעמוד בכל האתגרים העומדים בפניכם בעת הגלישה. ההמלצה לחובבי הגלישה היא לשלב לפחות בין  3-4 פעמים בשבוע פעילות ספורטיבית אחרת מלבד הגלישה. אימונים בחדר כושר, אימוני שחייה וריצה יעשו פלאים לגוף שלכם וישפרו את יכולת הגלישה שלכם בענק. לחובבי הגלישה אשר רוצים להתמקצע ולהשיג תוצאות טובות יותר, מומלץ להתעסק בכושר גופני מעבר לאימונים ולהכניס את עולם הכושר לחייהם כאורח חיים. דוגמה מוצלחת לכך הינה מדריכי כושר ומאמנים שהצליחו להפוך את התחביב למקצוע ובכך לשמור על כושר גופני גבוהה ואורח חיים בריא. במקרה זה בחירה בביצוע קורס מדריכי חדר כושר גופני תהיה חכמה ותסייע לגולשים לשפר משמעותית את יכולתם הגופנית, את יכולת הגלישה שלהם ובהפיכת התחביב למקצוע. 


שמירה על תזונה בריאה 

בכל תחומי הספורט ובעיקר כשמדובר בספורט אתגרי חשוב מאד לשמור על אכילה נכונה ושתיית מים. אל תמנעו מארוחת בוקר, פתחו את היום עם אנרגיה. אכילת פירות וירקות תזין את הגוף שלכם באנרגיה טבעית ותעשיר אותו בוויטמינים חיוניים. השתדלו לאכול מזון טבעי ולא מעובד, תנסו להימנע ממאכלים עתירים שומנים והקפידו על סדר אכילה יומי.