לא מעט אנשים מבינים את החשיבות של אימונים ובד בבד, אין להם את הכוח או החשק לצאת מהבית בכדי להתאמן. אותם אנשים מחפשים דרך נוחה לאימונים בלי לצאת מהבית וכיום, בהחלט אפשר להתאמן בבית. יחד עם זאת, אנשים שמתאמנים בבית בטוחים שהם יכולים להתאמן איך שבא להם, בלי נעליים, ללא ציוד מתאים ועוד. חשוב מאוד לדעת כי בכדי שאימונים ביתיים יהיו יעילים ואפקטיביים יש צורך לבצע אותם בצורה נכונה על אף שהם מתבצעים בבית ולא במכון כושר. במאמר הבא תקבלו מידע חשוב אודות 5 טעויות שאתם עושים באימונים ביתיים וזאת בכדי להימנע מהן.

טעויות נפוצות באימונים ביתיים

  1. טעות ראשונה היא: להתאמן יחפים. לא מעט אנשים בטוחים כי בשל העובדה שהם בבית הם יכולים להתאמן ללא נעליים. מדובר על טעות. באימון זזים, קופצים ומפעילים עומס על המפרקים. חשוב לזכור כי הרצפה איננה בולמת זעזועים ובכדי להגן על הגוף בצורה הטובה ביותר, יש להקפיד על נעילת נעליים.

  2. טעות נוספת היא להתאמן ללא ביגוד מתאים. אי אפשר להתאמן עם בגדים לא נוחים או לא מתאימים לספורט. חשוב מאוד לעשות הפרדה בין הפיג'מה שלכם או בין בגדים שלבשתם במהלך היום ולבחור בביגוד נוח ותואם לאימון. ביגוד מעין זה מעלה את המוטיבציה להתאמן וגם הופך את האימון לנוח יותר.

  3. באימון ביתי חשוב מאוד להיות יצירתיים. אם חשבתם שבגלל שמדובר על אימון ביתי אתם יכולים לחזור מדי יום ביומו על אותם התרגילים בדיוק, חשוב שתדעו שבשלב מסוים פשוט ימאס לכם ואתם בהחלט לא תצליחו להתמיד ועל כן, חשוב להקפיד על יצירתיות ולעבוד עם כוח ומשקלים וזאת בכדי לייצר עומס וגירוי על מערכת השריר. אם אין לכם בבית משקולות, תמיד תוכלו לבחור בבקבוקי אקונומיקה או כביסה שמגיעים עם ידית אחיזה כלשהי. יחד עם זאת, חשוב מאוד לשים לב להחזקה נכונה ולעומס על מפרקי כף היד. חלוקת המשקל של בקבוק כביסה היא לא כמו משקולת ועל כן חשוב מאוד להקפיד שמשקולת מאולתרת שאתם יוצרים בבית לא מושכת את המשקל בצורה שמשבשת אחיזה. כמו כן, חשוב מאוד לגוון בתרגילים וליצור לכם בכל פעם אימון שונה.

  4. אם אינכם יודעים איזה אימון בדיוק כדאי לכם לעשות, לא כדאי לנסות לאלתר. כדאי פשוט מאוד להיכנס לאחד מסרטוני יוטיוב המציעים אימונים ביתיים בתחומים שונים כגון: כוח, אירובי ועוד ולבחור את האימון המתאים לכם. אימון מעין זה יסייע לכם להתאמן בצורה מקצועית ובנחת. יחד עם זאת, כאשר המאמן מדגים, אל תבצעו את התרגיל שכן יתכן שתעשו תנועה לא נכונה. חשוב מאוד להיות סבלניים ולהסתכל על ההדגמה ורק לאחר מכן לבצע את התרגיל.

  5. באימון ביתי חשוב מאוד לשלוט על הטמפרטורה בחדר. מכיוון שמזיעים באימונים, לא כדאי להדליק את המזגן הביתי. כדאי מאוד להתאמן ללא מזגן או מאוורר כך שאם יש לכם מזגן VRF על אף שהוא איכותי מאוד, אל תדליקו אותו במהלך האימון והדליקו אותו רק לאחר שאתם מסיימים את האימון, מפסיקים להזיע ונחים. כוונו אותו לטמפרטורה נעימה ולא מקפיאה מדי לאחר אימון.