הקיץ בעיצומו. זה הזמן שבו רבים מחפשים לשלב את המהנה עם המועיל ואין כמו ספורט חשוב ויפה, מהנה ומועיל לבריאות. מאחר שבאופן טבעי וצפוי חלק ניכר מהפעילויות הספורטיביות- ודאי אלה מהן המתבצעות בעצימות גבוהה – גורמות להזעה,  חשוב לדעת כי קיימים גם סוגים וענפי ספורט שונים המתאימים מאוד לעונת הקיץ ואינם גורמים להזעה (בכל אופן לא הזעה מוגברת). 

כאשר חושבים על סוגי ספורט אופציונאליים, באופן מידי עולה המלה- מים ובעיקר - ספורט ימי ותת ימי.


  1. שחייה והתעמלות במים. מדובר בשחייה לא תחרותית, שתכליתה הנאה בלבד. ההתעמלות במים אף היא מיועדת לרוגע ולהנאה אף שהיא מועילה להגמשת השרירים. התעמלות מתונה מתאימה לכל גיל, לרבות לבעלי מגבלות גופניות. ניתן לשדרג  ולייעל את הפעילות באמצעות ציוד להתעמלות במים- ציוד ייעודי כגון מצופים, דלגיות, אביזרי ציפה שונים ועוד.

  2. גלישה. גלישה היא פעילות ספורטיבית מהנה. היא לא מחייבת ידע מקצועי וניסיון, ואפשר להסתפק גם בגלישה על סאפ, אשר מחייבת שמירה על שיווי משקל. זה אתגר שהוא בעיקר חווייתי. לא מתחרים נגד איש ולא ממהרים לשום מקום. 

  3. צלילה. עולם תת מימי מרהיב ייחשף לצוללים. צלילה היא ספורט אתגרי. ניתן לגוון ולהעשיר אותה על ידי בחירת מקומות שונים לצלילה, אשר לכל אחד מהם מאפיינים שונים.

  4. יוגה. יוגה ניתנת לביצוע גם באוויר הצח, מה שמעשיר ומעצים את ההשפעה שלה על מבצעיה. תרגילי היוגה נעשים באטיות.

  5. מתנפחים. משחקי ג'ימבורי מתנפחים בתוך בריכת שחייה, על שפתה ועל הדשא המקיף אותה מהווי פעילות ספורטיבית מהנה וחווייתית מאוד לילדים ואף לנוער (בסוד- גם למבוגרים...). היא מתאימה לימי כיף, לקייטנות, ובכלל- ללא כל סיבה רשמית שהיא. אין כמו הקיץ לפעילות כזאת.

בשנים האחרונות גברה המודעות להכרח להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, וזאת בשל הסכנה הכרוכה בה. חשיפה לשמש ובעיקר פעילות תחת כיפת השמים החשופה בקיץ הלוהט גורמת לא רק להזעה אלא לנזק. האפשרות לבחור חלופות רטובות, שניתן להפיק ולמצות בהן את מלוא פוטנציאל ההנאה והתועלת, הופכת את הבחירה לקלה ופשוטה. גם מי שאינם מתגוררים בקרבה לים ואין להם אפשרות להגיע אליו לעתים תכופות ודאי יוכלו למצוא בריכה קרובה. 

המכנה המשותף לסוגי הספורט השונים שמאפשרים להימנע מהזעה הוא המחיר הזול-ביחס שלהן, מה גם שחלקן מוצע חינם וניתן לביצוע לעתים תכופות. 

ותמיד נגישה וזמינה עבור כל אחד ואחת מאתנו האפשרות לבצע תרגילים פשוטים, ללא כל אמצעי עזר, במקום שקט בביתם- כפיפות שונות, מתיחות, שכיבות סמיכה, קפיצות ועוד. אפשר לעשות זאת בחדר ממוזג, אם מוזיקת רקע מתאימה ואף טלוויזיה שפתוחה בערוץ מועדף. 

ספורט לא רק יפה לבריאות הוא חשוב, חיוני ומועיל לה. לבריאות ולהנאה!