משלוחים חינם מעל 250 ש"ח

LOGO
0
0
Subtotal: 0.00 
לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.

בלוג קאנטריסרף

קייטנות גלישה בישראל - הסטוריה

אלו היו ימי אמצע שנות ה90 , גלישת הגלים בעולם החלה להפוך מענף ספורט חובבני ומרדני לספורט מקצועני ומסודר יותר .

כך , בהשפעה העולמית החלה הגלישה להתמסד גם בישראל ., יו"ר הארגון דאז הייתה סמדר הראל אשר הגתה את הרעיון – להכשיר מדריכי גלישה ולהתחיל להעביר לימוד גלישת גלים בישראל באופן מסודר , היא זיהתה שבישראל אולי אין את הגלים הטובים בעולם אבל יש תנאים מעולים ללימוד גלישה , מזג אויר טוב רוב השנה , ימים רבים של גלים קטנים ( הטובים ללימוד מתחילים ) , חופים רבים עם קרקע חולית.

קורס מדריכי גלישת הגלים  הראשון התקיים בשיתוף ארגון הגלישה  ומכון ווינגייט בשנת 1996 ( בו השתתפתי גם אני – י.ב , כיום בעלי מועדון הגלישה קאנטרי סרף בחוף הצוק ת"א).

עניין הכשרת מדריכי הגלישה הוביל את סמדר לרעיון מהפכני – הקמת קייטנות גלישת גלים בישראל !

ואכן – גלשני לימוד מיוחדים יובאו ישירות מארה"ב ומחזור ראשון של קייטנת גלישה בהרצליה נפתח בשנת 1997 מטעם ארגון הגלישה והיה מוצלח ביותר : קיץ , חופש גדול , גלים ידידותיים ללימוד ומדריכים מיומנים הביאו לכך שהרעיון לקיים לימודי גלישת גלים הפך להצלחה גדולה.

בשנתיים שלאחר מכן נפתחו קייטנות גלישה בתל אביב , קייטנות גלישה בהרצליה ובאשדוד.

הארגון , בראשות סמדר עזר ודחף גופים פרטיים לפתוח קייטנות גלישה נוספות וכך בעצם החל הענף להתפתח , בתחילת שנות האלפיים החלו לקום קייטנות גלישה בכל רחבי הארץ וכיום קיימים עשרות מועדוני גלישה המקיימים קייטנות.

בשנת 2006 הקים עידן קורצמן את בית הספר לגלישה קאנטרי בחוף הצוק ולאחר כמה שנים ביחד עם חברת בילבונג הוקמו תחת חסות החברה בתי ספר וקייטנות גלישה גם בחיפה ,  פלמחים נתניה וראשל"צ .

כיום נהנים אלפי ילדים מהעניין וכשמחפשים נושא לקייטנה בפסח , סוכות או קייטנה לחופש הגדול אין ספק שזהו אחד הנושאים המעניינים ביותר.

במהלך השנים קיבל התחום גושפנקא חשובה שהפך ל קייטנה משרד החינוך ( תחת פיקוחו) וכיום חובה על המועדונים לקבל אישורים רבים על מנת לקיים קייטנה במהלך חופשות התלמידים.

סה"כ כשמסתכלים על התמונה הכללית , ישראל היא מקום נהדר ללמוד וללמד גלישה , המים נעימים רוב השנה , גלים ידידותיים וקרקע חולית ברוב החופים .

גלים נוחים ללימוד גלישה בישראל

 

קייטנת גלישה קאנטרי חוף הצוק , קבוצות לפי גיל ורמה
קייטנת גלישה – חוייה לחופש הגדול
טיפים אחרונים לפני כניסה למים
טיפים אחרונים לפני כניסה למים

קייטנת גלישה – מידע והרשמה

הכותב : יואב בילו  כיום בעלים במועדון הגלישה קאנטרי סרף חוף הצוק תל אביב/הרצליה

מדריך גלישה משנת 1996

בעל מועדון גלישה בהרצליה ובאשדוד בשנים 1999-2003

 

 

 

אהבתם? שתפו את הפוסט!

MORE POSTS